İnternet Şubesi

Avea, Turkcell, Vodafone 

İnternet şubesine giriş ve işlem onaylarınızda Mobil İmzanızı kullanabilirsiniz.

Ön başvurudan sonra ehliyet, nüfus cüzdanı, avukat kimliği veya pasaportunuzla, dilediğiniz bir Turkcell Extra veya Avea Bayisine başvurarak Mobil İmza Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'ni imzalamanız gerekmektedir. Mobil İmza'nın kullanılacağı hat için hat sahibi tarafından SimPlus128 değişikliği yapılmalıdır. Sim değişikliğinde GSM numarası değişmeyecektir.
  • Turkcell Extra ya da Avea Bayisini ziyaretinizden birkaç gün sonra ilgili müşteri hizmetleri sizi arayacak ve kimliğinizi doğrulayan bazı sorular soracaktır.
  • Mobil İmza şifrenizi oluştururken kullanacağınız Başlatma Kodu size telefonda iletilecek ve Mobil İmza aboneliğiniz aktive edilecektir.
  • Kendi güvenliğiniz için, size iletilen Başlatma Kodu'nu kimseyle paylaşmayın.
  • Mobil İmza başvurusu vekaletname ile yapılamaz.

Mobil imzanız kullanıma hazır hale geldikten sonra İnternet Şubesi, Tanımlamalar - Ek Güvenlik İşlemleri menüsü içerisindeki Mobil İmza İşlemleri bölümünden internet şubesinde kullanım için mobil imzanızı tanımlamanız gerekmektedir.

 
Mobil İmza Aktif Etme linkine tıklandığında cep telefonunuza İnternet Bankacılığı işlemlerinde mobil imzanızı aktif ettirmek istediğinize dair bilgilendirme mesajı gelecektir. Gelen mesajı mobil imzanız ile imzalayarak gönderdiğiniz takdirde mobil imzanızı internet şubesinde kullanmaya başlayabilirsiniz. 

Mobil imza ile beraber Şeker Şifre veya Şeker SMS aynı anda kullanılamamaktadır. Mobil imzanızı kullanabilmeniz için kullanmış olduğunuz ek güvenlik uygulamalarınızı iptal ettirerek mobil imzanızı tanımlamanız gerekmektedir.

Tanımlama işleminizi yaptırdıktan sonra mobil imza, hem internet şubesine giriş hem de parasal işlemleriniz ile 2. bir güvenlik kodunun gerekli olduğu yerlerde kullanılacaktır. 

Giriş

Müşteri numarası, şifre ve parola bilgilerinizi doğru olarak girdikten sonra kontrol etmeniz gereken etiketin gösterildiği bir ekran gelecektir.

Cep telefonunuza gelen etiket bilgisi ile bilgisayar ekranındaki etiket bilgisini karşılaştırdıktan sonra doğru ise mobil imzanız ile onaylayarak internet şubenize giriş yapabilirsiniz.

Diğer onay gerektiren işlemler

Para transferi işlemlerinde, son onay ekranına geldiğinizde bilgilerini kontrol ettikten sonra işleminizi tamamlamak için Mobil İmza ile onayla butonuna basınız. Cep telefonunuza gönderilecek olan etiket numarasını kontrol ederek doğru ise imzanız ile onaylayarak gönderiniz.

 Güvenlik ile ilgili ayarlarınızın belirlenmesinde veya değiştirilmesi işlemlerinde, ilgili işlemi seçtikten sonra cep telefonunuza gönderilecek olan etiket numarasını kontrol ederek doğru ise imzanız ile onaylayarak gönderiniz. İmzanızın doğrulanmasından sonra seçtiğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz. 

Etiket numarası

Her bir imzalama işleminde, o işlemin onay kodu olarak, sadece o işleme özel olarak üretilen numaraya verilen isimdir.

Güvenliğiniz için elektronik imzanızı cep telefonunuza girmeden, gelen etiket numarasının İnternet Şubesi ekranında bulunan etiket numarası ile aynı olduğuna emin olunuz.

Elektronik imzaya ilişkin düzenlemeler nelerdir?

Ocak 2007 itibariyle mevcut olan E-imza mevzuatı aşağıda listelenmiştir. Mevzuattaki yenilik, eklenti ve değişiklikler hakkında Telekomünikasyon Kurumu'nun web sitesinden bilgi alınabilir (http://www.tk.gov.tr):

  • 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu (23 Ocak 2004 tarih ve 25355 sayılı Resmi Gazete)
  • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Yönetmeliği (26 Ağustos 2004 tarih ve 25565 sayılı Resmi Gazete)
  • 2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi (6 Eylül 2004 tarih ve 25575 sayılı Resmi Gazete)
  • 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
  • Elektronik İmza ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
  • Zorunlu Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
  • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimatı (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
Mobil İmza'nız sim kartınızda aktive edildiğinde, telefonunuzun ekranında Mobil İmza menüsü belirecek ve telefonda size iletilen Başlatma Kodu'nu girmeniz istenecektir.
  • Müşteri Hizmetleri tarafından size iletilen Başlatma Kodu'nu girin.
  • Mobil İmza için kullanmak istediğiniz şifrenizi girin ve hemen sonra şifrenizi ikinci defa girerek doğrulayın. Şifrenizi, ikinci seferinde farklı girerseniz tekrar belirlemeniz istenecektir.
  • Şifrenizi belirlediğinizde mobil imzanız tanımlanmış olacak ve yapılan tanımlama imzalanarak bildirilecektir.
  • Elektronik sertifikanız, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı tarafından yayınlanarak, mobil imzanız kullanıma hazır hale geldiğinde, SMS ile size bildirilecektir.
İnternet Şubesi, Tanımlamalar - Ek Güvenlik İşlemleri menüsü içerisindeki Mobil İmza İşlemleri bölümünden Mobil İmza başvurunuzu yapabilirsiniz. Ön başvuru sırasında bankamızda kayıtlı olan ad, soyad, vatandaşlık numarası, doğum yeri, doğum tarihi ve mobil imzanızla kullanacağınız hat bilgileriniz listelenecektir. Eğer bilgileriniz eksikse Şubenize giderek güncelleme yapmanız gerekmektedir.