İnternet Şubesi

Şekerbank Açıkekran’da “Sınıraşırılıklar Üzerine"

28.12.2015

Şekerbank Açıkekran Yeni Medya Sanatları Galerisi, Ali Akay küratörlüğünde, insan odaklı çalışmalarında dijital teknolojileri ustaca kullanan video virtüözü URSULA BIEMANN’ın “SINIRAŞIRILIKLAR ÜZERİNE” sergisine ev sahipliği yapıyor. Sınır kavramını, Beimann’ın estetik bakışıyla yorumlayan sergi, 13 Şubat 2016’ya kadar izlenebilecek.

Açıkekran Yeni Medya Sanatları Galerisi, Ali Akay küratörlüğünde, insan odaklı çalışmalarında dijital teknolojileri ustaca kullanan video virtüözü URSULA BIEMANN’ın “SINIRAŞIRILIKLAR ÜZERİNE” sergisine ev sahipliği yapıyor. İsviçreli sanatçı Ursula Biemann, küresel dünya insanlarının farklı coğrafyalara rağmen yaşadıkları ortak sorunları, dokümanter bilgi ve estetiği ortak enstrüman olarak kullanabilen video sanatı aracılığıyla anlatıyor. Sınırlarla bölünen dünya coğrafyasının iklim sorunları, geçinme, göç ve sürdürülebilirliğe dayanan güncel konjonktüründe doğa ve yaşanan coğrafya, yaşamı belirleyen en önemli parametreler olarak izleyiciye betimleniyor. Biemann, imgeleri dökümante edercesine natüralist bir yaklaşımla ele alırken, kullandığı grafik, dil ve estetik bakışıyla üsluplaştırıyor.

Kelimenin ötesinde bir kavram ‘Sınır’

Nüfus sorunları ve Michel Foucault’nun “biyo-politika” olarak adlandırdığı kavramlara yer yer göndermeler yapan Beimann, bölgelere ayrılmış ve çevrelenmiş nüfusun yönetimi üzerinden “sınır” kavramını yeniden düşünmeyi öneriyor. Sanatçı, sınırlar, göç ve sürdürülebilirlik gibi soyut duran teorik bir meseleyi ete-kemiğe dönüştürürken, Avrupa monarşisinden başlayarak, ulus-devletler süreci ve modern zamanlara, hatta küresel dünyaya kadar göç, barınma, beslenme ve aileyle zaman geçirme, eğitim ve öğretim yoksunluğu gibi temel sorunlar üzerinden estetik bir dil oluşturuyor.

Küratör, araştırmacı ve sanatçı olarak çalışan Ursula Biemann, Açıkekran Yeni Medya Sanatları Galerisi’nde, Şekerbank’ın kültüre erişimi arttırma stratejisi çerçevesinde İpekyolu’ndan Sahara Çölü’ne dek sınırların tarihini ve insan üzerindeki etkisini video yerleştirmeleriyle izleyiciyle buluşturacak.

Ali Akay küratörlüğündeki sergi, 13 Şubat 2016’ya kadar izlenebilecek.

URSULA BIEMANN

#1) URSULA BIEMANN

Video adı: “SAHARA CHRONICLE “IRON ORE TRAIN”

Türkçesi: SAHRA GÜNLÜĞÜ “ DEMİR MADENİ TRENİ”

Süresi: 2’56”

Yıl: 2006-2009

#2)  URSULA BIEMANN

Video adı: SAHARA CHRONICLE “INTERVIEW WITH ADAWA”

Türkçesi: SAHRA GÜNLÜĞÜ “ADAWA İLE RÖPORTAJ”

Süresi: 10’55”

Yıl: 2006-2007

#3) URSULA BIEMANN

Video adı: SAHARA CHRONICLE “LAAYOUNE DEPORTATION PRISON”

Türkçesi: SAHRA GÜNLÜĞÜ “LAYUN SINIRDIŞI HAPİSHANESİ”

Süresi: 5’46”

Yıl: 2006-2007

#4) URSULA BIEMANN

Video adı: X-MISSION

Süresi: 40’00”

Yıl: 2008

#5) URSULA BIEMANN

Video adı: SAHARA CHRONICLE “DESERT TRUCK TERMINAL” (solda)  

Türkçesi: SAHRA GÜNLÜĞÜ  “ÇÖL KAMYON TERMİNALİ”

Süresi: 13’00”

Yıl: 2006-2007

 #6) URSULA BIEMANN

Video adı: SAHARA CHRONICLE “DESERT RADIO DRONE” (sağda)

Türkçesi: SAHRA GÜNLÜĞÜ “ ÇÖL İNSANSIZ HAVA ARACI”

Süresi: 05’40”

Yıl: 2006-2007

#7) URSULA BIEMANN AND ANGELA SANDERS

URSULA BIEMANN VE ANGELA SANDERS

Video adı: EUROPLEX

Süresi: 20’00”

Yıl: 2003