İnternet Şubesi

“tweet köy”e 8’inci ödül Felis’ten

22.11.2015

Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” kampanyası kapsamında çiftçilere atfen yazılan 10 binin üzerindeki tweet’i köylere ulaştırdığı projesi, 8’inci ödülünü aldı. “tweet köy” projesi, MediaCat Felis Ödülleri’nin “Medya/Ambient Medya Kullanımı” kategorisinde ödüle layık görüldü.

Kuruluş amacı tarımın finansmanı olan Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” reklam kampanyası kapsamında gerçekleştirilen “tweet köy” projesi, bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen MediaCat Felis Ödülleri’nin “Medya/Ambient Medya Kullanımı” kategorisinde ödül aldı.

Marka inşasının temel taşı olan pazarlama iletişiminin alt disiplinlerindeki yaratıcılık ve kalite ile film üretim tekniğini yukarıya taşımayı amaçlayan MediaCat Felis Ödülleri, 19-20 Kasım tarihlerinde, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Concept Reklam Ajansı imzası taşıyan “tweet köy” reklam kampanyası, “Medya/Ambient Medya Kullanımı” kategorisinde büyük ölçekli dalında Felis ödülüne layık görüldü. Felis ödülü, kısa süre içerisinde yurt içi ve dışından birçok ödül alan “tweet köy” projesinin 8’inci ödülü oldu. 

Cannes’dan Kristal Elma’ya...

Yaratıcı iletişim alanında dünyanın en önemli festivali olarak kabul edilen 62. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin “Açıkhava” kategorisinde bronz aslan ödülünün sahibi olan “tweet köy” reklam filmi, Golden Drum’ın “Direct” kategorisinde de gümüş ödüle layık görülmüştü. 

Sürdürülebilirlik Akademisi’nin düzenlediği “Sürdürülebilir İş Ödülleri”nin “Sürdürülebilirlik İletişimi” kategorisinde ödül alan proje, geçtiğimiz günlerde de, 2015 Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması’nın “Açıkhava-Out of Home/Hizmet”, “Doğrudan Pazarlama/Ortam Reklamı (Ambient)”, “Medya/Ürün ve Servis/Hizmet” kategorilerinde Kristal Elma, “Medya/En İyi Ambient Mecra Uygulaması” kategorisinde gümüş ödüle değer görülmüştü.    

Reklam filmi ile tweet’ler gerçek sahiplerine ulaştı  

Şekerbank, üretimin sürdürülebilirliği için çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te “Aile Çiftçiliği” projesini başlatarak tarımın önemini kentli insanın gündemine taşımıştı.

Söz konusu proje kapsamında,  #senbırakıpgitmediye etiketiyle çiftçilere iletilen mesajların, gerçek sahiplerine doğrudan ulaştırılması fikrinden hareketle hazırlanan yeni reklam için Twitter mesajları tabelalara bastırılmış, köylerin en merkezi yerlerine, evlerin ya da çeşmelerin duvarlarına asılmıştı.   

TV ve dijital mecralarda yayınlanan reklam kampanyası, ilk reklam filminde olduğu gibi yine büyük ilgi görmüştü. Sosyal medya kanallarında paylaşılan “tweet köy” reklam filmi, Twitter’da 465 binden fazla kez görüntülendi. Facebook’ta 700 binden fazla kişiye ulaşırken, yaklaşık 215 bin kez izlendi. YouTube’da ise 500 bine yakın kez görüntülendi ve 200 bine yakın sayıda da izlendi.