İnternet Şubesi

Cannes’dan Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” reklam kampanyasına ödül

28.06.2015

Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” kampanyası kapsamında çiftçilere atfen yazılan 10 binin üzerindeki tweet’i köylere ulaştırdığı projesi, 62. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde bronz aslan ödülüne layık görüldü.

“Tweet köy” projesi, festivalde “Açıkhava” kategorisinde yarışan dünyanın birçok yerinden toplam 5 bini aşkın reklam çalışmasını geride bıraktı.
 
Kuruluş amacı tarımın finansmanı olan Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” reklam kampanyası kapsamında gerçekleştirilen “tweet köy” projesi, yaratıcı iletişim alanında dünyanın en önemli festivali olarak kabul edilen Cannes Lions’da bronz aslan ödülü aldı. 

Şekerbank’ın, çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te başlattığı “Aile Çiftçiliği Bankacılığı” projesinin reklam kampanyası kapsamında #senbırakıpgitmediye etiketiyle atılan 10 binin üzerindeki paylaşımı Twitter’ı hemen hemen hiç kullanmayan çiftçilere ulaştırdığı “tweet köy” reklam filminin başarısı uluslararası platforma taşındı.

Concept Reklam Ajansı imzası taşıyan reklam kampanyası, Fransa’daki 62. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin “Açıkhava” kategorisinde bronz aslan ödülüne layık görüldü. 

Festivalde bu yıl, “Açıkhava” kategorisinde 5 binden fazla iş yarıştı. Bu kategoride Şekerbank’ın reklam kampanyası, ilk 3’e girerek bronz aslan kazandı.

Reklam filmi ile tweet’ler gerçek sahiplerine ulaştı 
Şekerbank, üretimin sürdürülebilirliği için çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te “Aile Çiftçiliği” projesini başlatarak tarımın önemini kentli insanın gündemine taşımıştı.

Söz konusu proje kapsamında,  #senbırakıpgitmediye etiketiyle çiftçilere iletilen mesajların, gerçek sahiplerine doğrudan ulaştırılması fikrinden hareketle hazırlanan yeni reklam için Twitter mesajları tabelalara bastırıldı, köylerin en merkezi yerlerine, evlerin ya da çeşmelerin duvarlarına asıldı.  

TV ve dijital mecralarda yayınlanan reklam kampanyası, ilk reklam filminde olduğu gibi yine büyük ilgi gördü. Sosyal medya kanallarında paylaşılan yeni reklam filmi, Twitter’da 465 binden fazla kez görüntülendi. Facebook’ta 700 binden fazla kişiye ulaşırken, yaklaşık 215 bin kez izlendi. YouTube’da ise 500 bine yakın kez görüntülendi ve 200 bine yakın sayıda da izlendi.