İnternet Şubesi

Tweet’leri çiftçiye ulaştıran Şekerbank’a ödül...

08.10.2015
Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” kampanyası kapsamında çiftçilere atfen yazılan 10 binin üzerindeki tweet’i köylere ulaştırdığı projesi, Sürdürülebilirlik Akademisi’nin düzenlediği “2. Sürdürülebilir İş Ödülleri”nin “Sürdürülebilirlik İletişimi” kategorisinde ödüle layık görüldü. “tweet köy” projesinin ödülü, Şekerbank Strateji ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Aybala Şimşek’e sunuldu. 
  
Kuruluş amacı tarımın finansmanı olan Şekerbank’ın “Aile Çiftçiliği” reklam kampanyası kapsamında gerçekleştirilen “tweet köy” projesi, Sürdürülebilirlik Akademisi’nin bu yıl ikincisini düzenlediği “Sürdürülebilir İş Ödülleri”nin “Sürdürülebilirlik İletişimi” kategorisinde ödül aldı. 

Şekerbank’ın, çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te başlattığı “Aile Çiftçiliği Bankacılığı” projesinin reklam kampanyası kapsamında #senbırakıpgitmediye etiketiyle atılan 10 binin üzerindeki paylaşımı Twitter’ı hemen hemen hiç kullanmayan çiftçilere ulaştırdığı “tweet köy” reklam filminin başarısı kısa sürede uluslararası platforma taşınmıştı. Concept Reklam Ajansı imzası taşıyan reklam kampanyası, yaratıcı iletişim alanında dünyanın en önemli festivali olarak kabul edilen 62. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin “Açıkhava” kategorisinde bronz aslan ödülünün sahibi olmuştu.   

Yurt içinde de ilk ödülünü alan “tweet köy” projesi, iş dünyasında sürdürülebilir iş modellerinin yerleşimi, gelişimi ve yaşam şeklinin yaygınlaştırılması için global bir yaklaşımla çalışan Sürdürülebilirlik Akademisi’nin, alanında örnek olan kurumları ödüllendirmek amacıyla bu ikincisini düzenlediği “Sürdürülebilir İş Ödülleri”nde, jürinin yaptığı değerlendirme sonucu “Sürdürülebilirlik İletişimi” kategorisinde ödüle layık görüldü.  

Ödül, “Yeşil İş 2015: Sürdürülebilir İş Zirvesi” kapsamında CVK Park Bosphorus Hotel’de düzenlenen ödül töreninde, Şekerbank Strateji ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Aybala Şimşek’e sunuldu.  

Aybala Şimşek: “Sürdürülebilir kalkınmayı finanse ediyoruz”
Şekerbank Strateji ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Aybala Şimşek, yaptığı değerlendirmede, sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleştirilmesinde yerel üretimin ve kültürün devamlılığının önemine vurgu yaparak, bunu sağlamanın yolunun da hem dünyada hem Türkiye’de “Aile Çiftçiliği” olduğunun altını çizdi. Şekerbank’ın, kuruluşundan gelen sürdürülebilir kalkınma misyonuyla tüm projelerinde toplumsal farkındalığı artırmayı hedeflediğine değinen Şimşek, şunları kaydetti: 
 
“Bu konu, sadece çiftçilerin değil, bizlerin, çocuklarımızın geleceğinin teminatı olarak aynı zamanda büyük şehirlerdeki nüfusu da ilgilendiriyor. Kentli hedef kitlede tarımın önemine ilişkin duyarlılık oluşmasını amaçlayarak çıktığımız yolda şehirli insanın kalbinin de köyde, toprakta olduğunu gördük. Ve buradan hareketle Aile Çiftçiliği kapsamında paylaşılan binlerce mesajı gerçek sahiplerine, çiftçilerimize ulaştırdık. Aile çiftçiliğinin yaşaması için çalışmaya devam edeceğiz.”

Reklam filmi ile tweet’ler gerçek sahiplerine ulaştı  
Şekerbank, üretimin sürdürülebilirliği için çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te “Aile Çiftçiliği” projesini başlatarak tarımın önemini kentli insanın gündemine taşımıştı. 

Söz konusu proje kapsamında,  #senbırakıpgitmediye etiketiyle çiftçilere iletilen mesajların, gerçek sahiplerine doğrudan ulaştırılması fikrinden hareketle hazırlanan yeni reklam için Twitter mesajları tabelalara bastırıldı, köylerin en merkezi yerlerine, evlerin ya da çeşmelerin duvarlarına asıldı.   

TV ve dijital mecralarda yayınlanan reklam kampanyası, ilk reklam filminde olduğu gibi yine büyük ilgi gördü. Sosyal medya kanallarında paylaşılan yeni reklam filmi, Twitter’da 465 binden fazla kez görüntülendi. Facebook’ta 700 binden fazla kişiye ulaşırken, yaklaşık 215 bin kez izlendi. YouTube’da ise 500 bine yakın kez görüntülendi ve 200 bine yakın sayıda da izlendi.