İnternet Şubesi

Chip and PIN Hakkında


Chip and PIN nedir?
Chip and PIN Kredi Kartı kopyalanma ve kayıp/çalıntı risklerini azaltan yeni ve güvenli bir ödeme yöntemidir. 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını engeller.

PIN, kart sahibine özel 4 haneli şifredir. Kişiye özel olması nedeniyle yapılan işlemlerde, işlemi yapanın gerçek kart sahibi olduğunu gösterir.

Çipli Kredi Kartı ile şifreli işlem (chip&pin) nasıl gerçekleştirilmektedir?
Alışverişlerinizde Kredi Kartı kullanmanız durumunda, sizden ATM'den para çekmeden önce girdiğiniz şifre gibi 4 rakamlı şifrenizi girmeniz istenecektir. Bu şifre sizin alışverişteki kişisel şifreniz olacak ve çipli kredi kartınızla yaptığınız ödemeleri onaylamanızı sağlayacaktır.

Alışverişlerinizde ödemenizi yaparken, sizden POS veya şifre giriş cihazına (PINPAD) şifrenizi (PIN) girmeniz istenecektir.

Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra, ödemenizi onaylamak için şifrenizi girin ve ardından "Giriş/Enter" tuşuna basın. Şifrenizi (PIN) satış görevlileri de dahil olmak üzere kimseye söylemeyin ve göstermeyin. Kuşku duyduğunuz durumlarda şifrenizi değiştirin!

Şifreniz size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine, her rakamı simgeleyen yıldızlar (*) görünecektir. Eğer şifrenizi girerken bir hata yaparsanız "Sil/Clear" tuşuna basın ve şifrenizi tekrar girin.

Ekran sizi, ödeme işleminin gerçekleştiğine dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra, POS cihazı size slip verecektir.

Güvenli alışveriş için ne yapmalısınız?

Elinizdeki mevcut olan veya size gönderilmiş olan Şeker Bonus Kart'ınız chip'li olduğu için yapmanız gereken tek şey şifrenizi almadıysanız ya da şifrenizi bilmiyorsanız,

• 0850 222 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezi'nden
• Şekerbank İnternet Şubesi'nden 
• Şubelerden
• Sms ile şifrenizi oluşturabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Şifrenizi almanız için bankadaki bilgilerinizin güncel olması gerekmektedir.
Kredi Kartı şifrenizi alışverişlerde kullanabilmeniz için şifrenin kartınıza yüklenmiş olması gerekir. Şifreniz kartınız ile yaptığınız ilk alışverişinizden sonra otomatik olarak yüklenecektir. Dilerseniz yükleme işlemini Şekerbank ATM'lerinden de gerçekleştirebilir veya şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için 0850 222 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezi'ni arayabilirsiniz.

Şeker Bonus Kart'ı yurtdışında nasıl kullanabilirsiniz?
Şeker Bonus Kart'ınızı yurtdışında da kullanabilirsiniz. Eğer ziyaret ettiğiniz ülke chip&PIN sistemine geçmiş ise kartınızı şifre ile kullanabilirsiniz. Bu sisteme geçmeyen ülkelerde eskiden olduğu gibi imzanız istenecektir.

Şeker Bonus Kart şifrenizi unutursanız ne yapmalısınız?
Tüm bankaların ortak kararı ile müşterilerimizin şifre kullanımına alışmalarını sağlamak amacı ile yurtiçinde bir geçiş dönemi planlanmıştır. Geçiş dönemi boyunca, eğer şifrenizi unuttuysanız veya henüz almadıysanız şifrenizi kullanmadan da alışveriş yapmaya devam edebilirsiniz, ancak güvenliğiniz için alışverişlerinizde şifrenizi kullanmanızı tavsiye ederiz.

Şifrenizi yanlış girerseniz ne yapmalısınız?
Alışveriş esnasında şifrenizi yanlış girerseniz, POS makinası üzerindeki "Temizle" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
Şifrenizi (PIN) 3 kez üst üste yanlış girmeniz durumunda kartınız bloke olacaktır.
Şifrenizi (PIN) 3 kez üst üste yanlış girerek kartınızı bloke etmeniz durumunda kartınızın blokesini kaldırmak için tekrar şifre almalısınız.

Şifrenizi (PIN) oluşturmak ve güvenle kullanmak için dikkat etmeniz gereken konular
  • Şifrenizi ardışık gelen rakamlardan (1 2 3 4 vb.) ve doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilecek rakamlardan oluşturmayınız.
  • Kart şifrenizin güvenliği için şifrenizi kimseye söylemeyin, şifrenizi kartınızın üzerine yazmayın ve şifrenizi POS makinasında girerken eliniz ile gizleyin.